mit idol: Marianne Eiby

marianne-eiby

I dag skal vi snakke om idoler. Dem vi ser op til. Som de fleste andre kan jeg da godt se op til de ryttere som rider de store stævner og vinder, for det er så f***ing sejt! Men en anden som jeg ser op til er en kvinde ved navn Marianne Eiby. Hvorfor? Fordi hun er så pisse sej! Hvem er hun? Hun er heste youtuber på sjovt nok youtube, samt har hun en facebookside. Hun har sit at kæmpe med ligesom at jeg har mit at kæmpe med, så på den måde er der en hvis form for forståelse ved hinanden og det kan jeg godt lide.Jeg kan godt lide hendes måde at være på fordi hun er helt sig selv og det gør hende det ekstra sejere synes jeg. Jeg ser mange på youtube som er, ja jeg vil sige falske og det bryder jeg mig faktisk ikke særlig meget om. Hun kan være fjollet, men det fortæller os seere at det er i orden at være sig selv. Det er den fjollethed som jeg netop godt kan lide. Hun er som sagt helt sig selv og det er det som er fedt. Hun har et godt horsemanship med hendes heste og forstår dem og ruger dem ikke som et redskab til at komme frem i sporten, men hun bruger dem som et redskab til at være sig selv, lidt ligesom jeg gør. Hvorfor skal vi lige snakke om hende i dag? Det er fordi jeg havde fornøjelsen af at møde hende og Katja (hun har part på Mariannes ene hest Lady) til Tika rideudstyr vinterferie event. Jeg tog sammen med den yngste datter fra familien jeg rider hos, min far, mor og tvilling søster (eller de kørte os derhen mens de tog til Vedsted på vadehavs museum) Vi ankom klokken 11 og gik derfter rundt og kiggede på ting og jeg køte de første ting. Så fordi jeg lige skulle tænke over om jeg skulle købe et underlag og hvilket et, gik vi op af vejen. Så gik vi tilbage igen og gik så ind og købte flere ting. Senere gik vi ovenpå for at kigge på sadelunderlag (hvor vi var længe fordi jeg ikke kunne beslutte mig for hvilket et jeg ville have). Da jeg endelig havde fundet det som jeg ville have og vi gik ned igen, så jeg en kvinde stå med ryggen til og jeg kunne med det samme genkende hvem det var. Det var Marianne Eiby. Jeg fangirlede helt og måtte lige sige til mig selv at jeg liiige skulle slappe af. Da jeg er færdig med at betale går vi så hen til hende. Hun sagde at hun også kunne genkende mig (hvilket var mega vildt!). Så stod vi og snakkede med hende i et stykke tid og hun er bare så sød og rar! Virkeligt et dejligt menneske! Vi fik også taget et billede sammen med hende (som i nok kan se) men da hun er højere end os måtte hun bøje sig ned, hvilket jeg synes er ret sjovt. Vi snakkede med hende et par gange og vi var da også med til at sige hvilke klokker hendes hest Peter skulle have – i gættede rigtigt. Nemlig pinke klokker. Hvem kan ikke lide pink 😉 Så blev vi hentet og kørt hjem og vi fik burgere fra Burger King, hvilket var virkeligt lækkert. Jeg har lavet en haul med tingene jeg købte og jeg har også filmet til en vlog, som kommer senere. Efter at have mødt hende kan jeg kun synes bedre om hende, end jeg allerede gjorde før. Hun er så sej fordi hun også har været igennem meget men alligevel er kommet stærkere ud på den anden side og gladere! Jeg er stadig helt høj over at have mødt hende og den oplevelse får jeg aldrig ud af mine minder igen. Det ligger ca. på samme højde med oplevelsen af at have været med i Landmand søger kærlighed. Marianne er virkelig et af de sejeste mennesker, som jeg nu har mødt face to face og snakket med.

Om bittenshorseworld

bittensworld er en blog, skrevet af mig: Bitten. Jeg er en lille en: forvirret, klodset, mærkelig og bare generelt underligt. Jeg har ikke styr på noget som helst og mit hoved er mest af alt fyldt med rod. Men det rod jeg har, kommer altså ud her! Måske som en slags dagbog for mig selv, som jeg så ligger ud til offentlig skue. Men alt det der kommer ud her på bloggen, er det der lige knager :)
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til mit idol: Marianne Eiby

  1. Pingback: mit idol: Marianne Eiby | bittensworld

  2. Pingback: rambling on a bad day | bittensworld

Skriv en kommentar